Zamiast robić w wielu przypadkach nudną, jednokierunkową prezentację, nauczyciel ma prawo wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania jakiegokolwiek ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, obojętnie od tego, czy chodzi o:

aktywna tablica

•    naukę słownictwa
•    rozwiązywanie zadań matematycznych
•    demonstracje szczepów bakterii

Słuchacze zawsze są o wiele bardziej zaintrygowani, jeżeli w ramach nauczania i to naturalnie dzięki takiej tablicy nauczyciele wbudują tekst, obrazy, filmy i / czy też pliki audio. Na przykład nauczyciel może odtwarzać plik audio, aby pokazać wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają wtenczas szansę wymówienia innych słów, żeby uczynić, czy robią to poprawnie. Wykorzystanie nagrań wideo w nauce może także skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To wywołuje kreatywną oraz świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą bardziej wciągające i na pewno znacznie bardziej produktywne.

Robot edukacyjny Abilix Krypton

Dni używania suchych tablic po których pisało się kredą już dawno przeminęły. Chwilowo nauczyciele w szkołach rozpoczynają coraz to częściej nauczać używając monitorów LCD wraz z tablicami interaktywnymi. To właśnie dzięki takiej technologii wykorzystywanej w klasie każdy uczeń będzie chciał wypróbować działanie tablicy, a to ma prawo pobudzić entuzjazm uczniów do angażowania się w proces kształcenia się. Niemniej jednak za pomocą interakcyjnych tablic wolno osiągnąć mnóstwo więcej niż to, że uczniowie w takim środowisku szkolnym będą mieli więcej radości z nauki. Zerknijmy bliżej na to współczesne wyposażenie szkół.

Tablice interaktywne a znacznie większy poziom zaangażowania nauczycieli oraz uczniów

Zamiast robić nieraz nudną, jednokierunkową prezentację, nauczyciel może wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania każdego ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, niezależnie od tego, czy chodzi o:

•    naukę słownictwa
•    rozwiązywanie zadań matematycznych
•    pokazy szczepów bakterii

Słuchacze zawsze są bardziej zainteresowani, jeżeli w ramach nauczania oraz dzięki takiej tablicy nauczyciele wbudują tekst, obrazy, filmy oraz / bądź pliki audio. Na przykład nauczyciel może odtwarzać plik audio, aby zademonstrować wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają wtenczas szansę wymówienia innych słów, by uczynić, czy robią to stosownie. Wykorzystanie nagrań wideo w nauce może też skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To generuje kreatywną oraz świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą o wiele bardziej wciągające oraz z pewnością o wiele bardziej produktywne.