Jeżeli denerwujesz się na podwyżki cen benzyny, być może zechcesz zainteresować się tym zagadnieniem, że istnieje alternatywny sposób na tankowanie samochodu, który jest lepszy dla środowiska, dla silnika i dla budżetu, ponieważ kosztuje około połowy cena benzyny oraz oleju napędowego.
Chodzi o gaz. W obliczu tych sporych zalet nasuwa się zapytanie, czy w istocie należałoby przebudować samochód pod tym kątem? Spójrzmy!
Przerobienie wozu na gaz – profity
Nadrzędną zaletą konwersji auta jest redukcja kosztów paliwa, jaką wolno obniżyć o około 40%. Wypływa to z faktu, że LPG podlega znacznie niższemu zużyciu paliwa aniżeli benzyna oraz olej napędowy i chociaż jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja kosztów z nawiązką to wynagradza.
Auto Marc
Jeżeli przekształcisz samochód, będziesz posiadać prawo do obniżenia podatku drogowego, bowiem państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek stałych, a zatem może faktycznie przedłużyć żywotność wielu silników.
Co więcej samochody napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 aniżeli auta benzynowe,
• 10% mniej aniżeli silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu niż benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu niż olej napędowy.
Jak w następstwie tego widać są naprawdę sporo lepsze dla środowiska. Tym o wiele bardziej, jeśli jeździsz jednym z mniej ekonomicznych wozów, widzisz teraz bez owijania w bawełnę, że zdecydowanie należałoby rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszystkie wyżej wymienione dowody przemawiają za tym w dosadny sposób.